Gouden Tip 6: Verwar

Vaak zagen we ze rijden op de weg. De bedrijven met als slogan: Op weg naar een tevreden klant. Wij dachten dan, wat een rare slogan. Wat bedoelen ze? Waarom is de klant al tevreden voor het product er is? Is het de missie van het bedrijf (eens zullen we een tevreden klant hebben)? We waren duidelijk verward maar we dachten er dus wel over na en we begrepen onmiddellijk dat dat precies is wat je wilt bereiken.

Er is dus niets mis met een beetje verwarring. Daar kan één van onze gewaarde klanten, Siervisgroothandel Ruijsbroek (uniek en net iets beter), over mee praten.

Wij hebben voor u op deze pagina drie succesvolle manieren op een rij gezet om de optimale verwarring te bereiken.

Bezorgservice. Alleen op Hoge Vucht 1

Verwar onbewust

Er zijn genoeg bedrijven die niet helemaal duidelijk zijn in hun slogan. Deze bedrijven kwamen vaak naar Henk van de Scher - Advertising voor advies. Samen concludeerden we dat ook voordelen had om onduidelijk te zijn. Onduidelijkheid leidde namelijk tot vragen en dat leidde tot klantcontact en dat is waar alles om draait.

Daarom adviseerden wij deze bedrijven om niets te veranderen aan hun onbewust onduidelijke slogan. Bekende voorbeelden uit ons portfolio zijn de autobelettering van Multivlaai. Maar ook de campagnes van Kips, Tecnica en Van Loon mogen er zijn. Kijkt u maar eens in onze database.

Is it real... or is it haagen

Verwar bewust

Sommige bedrijven kiezen voor een glasheldere slogan, anderen roepen graag vragen op. Misschien wilt u dat ook wel bereiken. Immers waar verwarring is volgen vragen en waar vragen volgen, bent u in gesprek. Met dat doel ontwierpen wij het wereldberoemde logo van MOL (een krokodil met een container) en bedachten we de slogan voor Haagen (Is it real... or is it Haagen?).

Ben Trompetter

Misbruik uw naam

We hebben u al eerder verteld dat we onze klanten adviseren om een bedrijf te kiezen dat past bij hun naam. Maar heel soms adviseren we klanten juist alleen maar om te kiezen voor precies het tegenovergestelde en ook dat werkt, want het valt op. Kijk maar eens naar ons briljante idee voor Ben Trompetter (die geen trompetter is, maar timmerman), of naar wat wij maakten voor Slager Snoek, Taxi Bakker en Edwin de Wit.