Gouden Tip 7: De Open Deur

Zoals we bij Henk van de Scher altijd zeggen: een open deur is er om in te trappen! Het kan geen kwaad om volledig duidelijk te zijn over uw missie, uw producten en uw bedrijfsdoelen. Uw klanten houden van duidelijkheid.

Toen wij het voorstel deden voor de slogan voor Foodpartners (partners in food) moesten ze even slikken, maar uiteindelijk zagen ze in dat de schoonheid juist schuil gaat in de eenvoud van de slogan.

Op deze pagina achter de teksten twee goede manieren om gebruik te maken van de kracht van de open deur.

Het leven is te kort voor slechte wijn

Bevestig

Het mooie van de open-deur-slogan is dat u iets zegt wat iedereen al weet en niemand kan ontkennen, én dat u het claimt alsof het alleen geldt voor uw bedrijf. Dat straalt onmiskenbaar klasse uit. Kijk maar eens naar de slogans die we verzonnen voor deze visboer (vis... fijn dat het er is) of de firma Koopmanschap (het leven is te kort voor slechte wijn).

Als service en kwaliteit voor u belangrijk is

Werf

Een open-deur-strategie kan ook heel wervend overkomen terwijl je eigenlijk niets bijzonders verkoopt. Zo vertelde Vleeshandel Cis van den Broeck ons dat service en kwaliteit heel belangrijk is voor de klanten, maar zo zeiden ze, dat geldt natuurlijk voor iedereen. Henk van de Scher - Advertising, met al zijn ervaring, zag meteen de kracht van zo'n slogan en een nieuwe campagne was geboren (als service en kwaliteit belangrijk voor u is).