Eén van de belangrijkste regels in de reclame is de herkenning. Dat weten wij bij Henk van de Scher - Advertising maar al te goed. Net zoals wij weten dat iedereen honderden uitdrukkingen en gezegdes kent. Daarom maken wij daar vaak gebruik van, met als hoogtepunten natuurlijk onze overbekende campagne voor de limousines van Goverde (hoe lang wilt u hem hebben?) en de vele slogans die we hebben bedachten voor de leveranciers van vloeren. Zoekt u maar eens in onze database en u zult zien dat vloerenboeren houden van gezegdes en uitdrukkingen.
Wij hebben voor u op deze pagina drie succesvolle manieren op een rij gezet om het optimale uit de uitdrukkingen en gezegdes te halen.
Iets is beter dan niets
Onze ervaring leert dat gezegdes en uitdrukkingen altijd aanspreken. Nederland is niet voor niets een land van tegelwijsheden. Zelfs als de gebruikte uitdrukking een gezocht is of krom, dan nog kunt u er zeker van zijn dat uw slogan bij uw klant zal blijven hangen.
Varieer
Het is ook heel effectief om een kleine variatie aan te brengen op een uitdrukking. Zo waren wij ooit in gesprek met Ben Roos van Ben Roos Dakbedekking. Een echte Rotterdammer. Géén man van woorden, maar van daden. De bijbehorende slogan voor zijn succesvolle bedrijf (geen woorden maar daken) was daarna snel verzonnen.
Ook bedrijven als Lips Textielservice (Wij hebben er (nooit) schoon genoeg van) en Slagerij van de Heijden (als het ietsje meer MOET zijn) profiteerden van onze nooit opdrogende creativiteit.
Neem het letterlijk
Het meest simpele - en het meest effectieve - is om een uitdrukking letterlijk te nemen. Bij Henk van de Scher kennen we de kracht van het plaatsen van een bekende uitdrukking in een andere context. Dat werkt perfect. Zo lanceerden wij succesvolle slogans voor Bakkerijgrondstoffen leverancier Bakels (komt voor de bakker), Bouwbedrijf Selekt Huis (past ook in uw straatje) en natuurlijk de Markt (van alle markten thuis).