U bent de beste in uw vakgebied! Toch? Dan moet u dat ook uitstralen. Er is daarom niks mis met een beetje bluf. onderzoekt daarom altijd met de mogelijkheden Immers als u niet overtuigd bent van uzelf, hoe kunt u dat dan verwachten van uw klanten?
Wij hebben speciaal voor u de vier belangrijkste manieren van succesvol bluffen op een rijtje gezet.
U kunt alles
Bij Henk van de Scher - Advertising hanteren wij de simpele regel: Je kunt nooit teveel bluffen. We hebben heel wat ambitieuze slogans verzonnen, bijvoorbeeld voor Bouwbedrijf Baas (noem het, Baas bouwt 't), of de Frucht-Service (Mit der Frucht können wir alles). Natuurlijk kunt u heel wat dingen noemen, die Baas niet kan bouwen (probeert u het maar eens) maar dat maakt niet uit. Dankzij ons vakwerk begrijpt iedereen dé essentie: dit is een bedrijf dat vertrouwen heeft in zichzelf.
En dat zijn de bedrijven waarmee je graag zaken doet.
U kunt Méér
Een simpel voorbeeld: Henk van de Scher - Advertising adviseerde loodgieter Akkerman om de slogan te voeren: "De loodgieter die nog meer kan". Dat was niet waar want loodgieter Akkerman kon alleen maar loodgietersdingen. Maar dat maakte niet uit, want de slogan werkte vanaf de eerste dag! Het bedrijf van Akkerman straalde onmiddellijk competentie uit. En veelzijdigheid! En iedereen begreep de essentie. Tot op de dag vandaag heeft niemand loodgieter Akkerman gebeld voor een timmerklus.
Bedrijven als Van Wijnen en A.D.S. Bouw adverteren op advies van Henk van de Scher met de slogan dat ze meer kunnen dan bouwen. Het leidde tot meer omzet.
Er zijn meer voordelen. Zoals wij bij Henk van de Scher gekscherend wel eens zeggen: als één van je monteurs in bed aangetroffen wordt met de vrouw des huizes, kun je altijd zeggen: Tsja, wat had u gedacht? Er staat niet voor niets op onze busjes: "Meer dan alleen techniek".
U bent de beste
Betonlook (bedrijfsslogan: het briljante "be concrete") is een Bredaas bedrijf dat gespecialiseerd is Marmerstone vloeren. Ze hadden het probleem dat veel klanten twijfelden omdat ze nog nooit van Betonlook of Marmerstone hadden gehoord. Wij adviseerden om hun busjes te beletteren met "Bekend van TV". Probleem opgelost.
U kunt ook gerust op uw busje zetten dat "kampioen worstebrood bakken" bent. Dat zijn tientallen bakkers in Nederland en trouwens, het valt toch niet te controleren. Maar het geeft uw klanten een goed gevoel en daar gaat het toch allemaal om.
U bent de beste. U vertrouwt op uzelf en dat moet u uitdragen, daarin kunt u niet ver genoeg gaan. Dat vinden wij en dat vond ook Thomsen Select waarvoor wij de succesvolle slogan: "Eens Belt u Ons", bedachten.
Anti-Bluf
Er zijn natuurlijk ook klanten die zich aangetrokken voelen tot een bescheiden en realistische opstelling. Dat is ook typisch Nederlands. Twee voeten op de vloer. Bij Henk van de Scher kijken we daarom samen met u naar uw (potentiële) klanten. Maar, vergis u niet, ook deze klanten willen het beste.
Henk van de Scher adviseerde daarom aan klanten als Euroclean (schoonmakers met dat tikkeltje meer) en Van Spreuwel (als uw vervoer net iets beter moet) de methode van de Anti - Bluf. U doet alsof u bescheiden bent, maar uiteindelijk weten uw klanten weten wel beter.